Al leven we in het digitale tijdperk, het gebruik van echte papieren folders is nog steeds een doeltreffende manier om de gewenste doelgroep te bereiken. Door folders slim in te zetten kan het worden gebruikt als een goed reclamemiddel – Nederlanders houden namelijk nog altijd van papieren foldertjes. Consumenten kunnen zelf bepalen wanneer ze hem lezen, en smullen van de aanbiedingen en advertenties.

Digitaal of op papier

Post op de deurmat of in de brievenbus is nog altijd een van de belangrijkste bronnen van informatie voor consumenten in Nederland. Een huis-aan-huis folder is daarom hartstikke doeltreffend om informatie te geven aan het publiek, bijvoorbeeld informatie over de aanbiedingen van de week. Het is dus niet zo gek dat Nederlanders van foldertjes houden. Foldertjes wordt geassocieerd met kortingen, en het feit wil dat we daar in ons land hartstikke gek op zijn. We bekijken graag alle kortingen en vergelijken alle foldertjes met elkaar om de beste aanbieding te vinden. Ondanks het digitale tijdperk slaan we nog altijd massaal de papieren folder open om even ontspannen alles te bekijken. We kijken langer naar een folder dan naar een e-mail, en vinden het leuk door foldertjes te bladeren. Daarnaast eindigen e-mails met folders vaak in de spamfolder of in de prullenbak, voordat hij überhaupt werd gelezen. Het mag dus wel gezegd worden dat de papieren vorm het wint van de digitale vorm. Laat als bedrijf dus snel folders drukken, voor meer klanten en bekendheid.

Leuke extra’s in de folder

Het leuke aan folders is ook dat extraatjes kunnen worden weggegeven door de winkel of het bedrijf. Consumenten vinden het hartstikke leuk een folder open te slaan en te zien dat er extra kortingsbonnen of proefverpakkingen bij zitten. Dit motiveert de consument om de producten daadwerkelijk te gaan kopen. Hoe meer folders je inzet, hoe breder het bereik zal zijn en hoe succesvoller de uiteindelijke campagne zal worden. Kortom: folders zijn nog altijd een heel doeltreffende manier van reclame maken, en dat zal niet snel veranderen.